کور / مذهب / دوهمه ښځه کول په اسلام کې

دوهمه ښځه کول په اسلام کې

                                                                            پوښتنه:

سلامونه او نیکي هيلي، د مفتی صاحب څخه مي پوښتنه دا ده چي د دويمي ښځي کولو سنت ولي زمونږه په معاشره کي د ختمېدو په حال کي دی؟ اوس د دويم واده کولو خواهشمنده مېړه ته په معاشره کي د ظالم په توګه کتل کيږي او لومړۍ ښځه يې ورسره پدې خاطر جګړه کوي. بعضي خلک حتی وايي چي بايد دواړو ښځو سره يو شانته وضعيت وشي که نه نو بيا له سره بايد دويم واده ونه کړل شي. ليکن دا خو طبعي خبره ده چي پر انسان يو انسان زيات او بل کم ګران وي. ستاسو جواب څخه زياته شکريه ادا کومه. شادي خان، پېښور: 

                                                                                لارښوونه:

 حامداومصلیاومسلما:ددوهمې ښځې کولوسنت په عربي نړۍ کی اوس هم په هرکورکی شته،بلکه ډیرلږکسان به وي چي:پریوه ښځه بسنه وکړي،حتی درې،یاڅلورلري،بلکه ځینې شته من کسان یئ داسی هم کوي چی څلورخویئ په نکاح کی وي،له دی څخه زیاتې یئ داغسي طلاقې کړي خوپه دی شرط چی بل میړه به نه کوي،خرڅ وخوراک یئ دوی ورکوي،(البته دغه ډول عمل هم صحیح نه دی ځکه چی مطلقه بایدخپلېScreen Shot 2013-04-17 at 18.42.26خوښې ته پریښووله شی) په موږکی چی داسنت کم دی دهغه یوه وجه زموږدخلګوداقتصادضعف دی،اوکه څوک دوه یادرې ودونه ولري هغه ته زموږپه ټولنه کی دظالم په سترګه ځکه کتل کیږي اوهمدارازورسره لومړۍ ښځه بدچلندکوي چی: دغه کس شرعی حدودنه مراعات کوي،که دی شرعی حقوق دواړوښځوته برابرورکړي نوبیابه مشکل نه وی، 

بلی هو! ښادی خانه وروره: سړی بایدله دواړوښځوسره یوشان ته چلندوکړي،یوډول حقوق ورته ورکړي،ته چی وایې: داطبعی خبره ده چی پرانسان یوانسان ډیربل کم ګران وي،داسمه خبره ده خودغه ګرانښت دزړه خبره ده په هغه باندی انسان مأخوذهم نه دی،خوپه خوراک،جامه،ځای،خدمت کولو،شپه تیرولو،اوټولنیزواخلاقوکی دی فرق نه کوي،په زړه کی له سره که یئ یوه بده ایسي له بلې سره مینه لري،هغه دده په وس کی نه وی نوورباندی مأخوذنه دی،خوپه ښکاره به له دواړوسره یوشان ته چلندکوي

قال الله تعالى في كتابه العزيز : ( وإن خفتم ألا تُقسطوا في اليتامى فانكحوا ما طاب لكم من النساء مثنى وثلاث ورباع فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة أو ما ملكت أيمانكم ذلك أدنى ألا تعولوا ) النساء/3 .فهذا نص في إباحة التعدد فقد أفادت الآية الكريمة إباحته ، فللرجل في شريعة الإسلام أن يتزوج واحدة أو اثنتين أو ثلاثاً أوأربعاً ، بأن يكون له في وقت واحد هذا العدد من الزوجات ، ولا يجوز له الزيادة على الأربع ، وبهذا قال المفسرون والفقهاء ، وأجمع عليه المسلمون ولا خلاف فيه .وليُعلم بأن التعدد له شروط :أولاً : العدل لقوله تعالى : ( فإن خفتم ألا تعدلوا فواحدة ) النساء/3 ، أفادت هذه الآية الكريمة أن العدل شرط لإباحة التعدد ، فإذا خاف الرجل من عدم العدل بين زوجاته إذا تزوج أكثر من واحدة ، كان محظوراً عليه الزواج بأكثر من واحدة . والمقصود بالعدل المطلوب من الرجل لإباحة التعدد له ، هو التسوية بين زوجاته في النفقة والكسوة والمبيت ونحو ذلك من الأمورالمادية مما يكون في مقدوره واستطاعته .وأما العدل في المحبة فغير مكلف بها ، ولا مطالب بها لأنه لا يستطيعها ، وهذا هو معنى قوله تعالى : ( ولن تستطیعوان تعدلوا بين النساء ولو

حرصتم ) النساء/129) ثانياً : القدرة على الإنفاق على الزوجات :والدليل على هذا الشرط قوله تعالى : ( وليستعفف الذين لا يجدون نكاحاً حتى يغنيهم الله من فضله ) النور/33. فقد أمر الله في هذه الآية الكريمة من يقدر على النكاح ولا يجده بأي وجه تعذر أن يستعفف ، ومن وجوه تعذر النكاح : من لا يجد ما ينكح به من مهر ، ولا قدرة له على الإنفاق على زوجته ". المفصل في أحكام المرأة ج6 ص286  . والله اعلم.( والسلام /مفتی ابوحماد/۵/۶/۱۴۳۴/. 

 

دا هم په زړه پوري مطلب دی

د صلاة التسبیح لمونځ/فاروقي

ګټه او یادونه: عبدالله بن عباس رضی الله عنه نه روایت دی، چې رسول الله صلی …

د ایمان په مجلسونو کې ګډون وکړئ/اوومه برخه

دا يو منلى حقيقت دى، چې د هر مجلس لپاره پر ناسو کسانو ځانګړى اغېز …